2010-11-23
22:53:30

8000 liter vatten för en hamburgare...

Vad i ****, var det första jag sa när jag såg programmet på SVT igår kväll. Det första jag gjorde efteråt var just att blogga om det.
Jag fick bra kommentarer bla att lite motsägelsefullt är ju trots allt när man bloggar om det men ändå använder man datorer osv...eller att man inte vill sänka sin livsstandard. Mycket bra synpunkter, tack.
Jätte bra, dock jag säger inte heller att vi ska leva primitivt men kanske värt att tänka om några gånger när vi slösar naturresurser. Ingen av oss vill sänka vår livskvalite men tänk även på andra människor som vill kunna få vatten hem till sig i kranen.
Idag är vatten redan en bristvara. Inte klok!
Jag menar 8000 liter vatten förbrukas för en hamburgare... Det kan ingen säga att det låter ok, eller? Sen det jag menar att det ska finnas bättre politik som undviker att så mycket resurs går åt skogen. Varje generation uppfostras av de politiska agendan som råder under tiden. Alltså har vi människor lätt att anpassa oss och även lära oss nya sätt att utvecklas och trivas på vår planet.
Vi är intelligenta varelser så varför bete vi oss som annat... Detta är mest riktat mot stor företag och industrin som idag inte bryr sig så mycket i dagsläge.
Visst Europa framför allt vi i Sverige är medvetna och gör faktiskt något åt det, sakta men säkert. Men det finns andra länder som spelar en stor roll i världens ekonomi som vägrar att skriva under miljö policyn. Det måste förändras. Annars är det kanske för sent.
Jag är helt säker att vi kan komma fram till en effektivare sätt att bevara vår planet och samtidigt äta vår hamburgare, har flera datorer och blogga.
Vore det inte bra om nästa generation kan också "blogga" om livet och vardagen och även ge "high five" åt föregående generation som faktiskt gjorde något åt saken innan det var för sent...
Värt att sätta tankarna i gång....
Ciao 4 Now
XoXo CosmoChick
Kommentarer
LINNÉAJANSSON

tänkvärt ja. bra blogg!

släng gärna in en kommentar du också om du har tid över :)

2010-11-23 @ 23:41:06
URL: http://mayalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


« Namn Kom ihåg mig?

« E-postadress: (publiceras ej)

« URL/Bloggadress