2010-11-18
21:22:10

Är du nöjd med livet?

Är jag nöjd med mitt liv? Ja, svarar jag mig själv men ändå känner jag liten sorg och lite nedstämd. VARFÖR?
Jag har allt man kan önska mig men ändå har jag svårt att vara 100% nöjd ibland.
Jag satt och tittade på SVT 1, Kinas mat tror att programmet hette. De kineser som begav byn och åkte till stor staden för att nå framgång. Hitta ett bra jobb, skapa möjligheter för barnen sina att utbilda sig.
Programmet handlade om en familj som gjorde just det och bodde i väldigt liten lägenhet som inte är större än mina två sovrum i lägenheten. Deras förhoppningar om framtiden var beundransvärt.
Hur kan de som inte har så mycket ändå ha förmåga att le och njuta av det man har och vi som bor i en av världens rikaste länder, svårt att le och känner oss nedstämda etc?
Jag ser fler och fler unga som inte må bra och drömmer om andras liv istället för att fokusera på det liv man vill skapa för en själv, det liv man själv strävar efter ... och inte svenska Hollywood fruars liv...
Är jag helt ute och cykla? Jag tror nämligen inte det. Jag är förespråkare för att alla bör ha en vision och mål i livet. Men för att göra det så bör man ta en titt i sig själv och inte andra. Vad vill jag? Var är jag på väg? hur ser jag mig själv om 5 eller 10 år?
Dessa frågor bör man ställa sig när man har kommit över den stadiet om "vem är jag".. dvs tonåren.
Kanske något att tänka?
Ciao 4 Now
XoXo CosmoChick

Kina är FAB=)
Kommentarer
Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Å jag vet verkligen precis vad du menar.



Jag spenderade de första 20 åren i mitt liv med att sukta efter att bli smalare, snyggare, mer attraktiv, tänkte dåliga tankar om mig själv att jag inte dög, var ful och dålig med ful röst och jada jada.

Men nu tio år senare är jag nöjd med mig själv och tänker bara snälla tankar om mig. Jag duger som jag är. Jag är bra. Jag kan egentligen inte ha det bättre.



Så vad gjorde jag då?



Jag läste ganska mkt litteratur om självkänsla där den första var Mia TÖrnblom. Jag tvingade mig själv att ändra mitt tankemösnter. Jag hittade en kille som visade att han älskar mig för den jag är inte för hur jag ser ut.



Jag hoppas du också hittar vägen till lycka. Som ju egentligen ligger i huvudet. Vi kan alla styra våra tankar.

Stort lycka till!



P.s Det är nog lite en åldergrej också. Man blir mer nöjd med åren. D.s

2010-11-18 @ 21:31:50
URL: http://ninaruthstrom.se
Laila

bra skrivet =)

2010-11-20 @ 12:11:49
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


« Namn Kom ihåg mig?

« E-postadress: (publiceras ej)

« URL/Bloggadress