2010-11-13
15:21:07

Hur kan någon tillåta detta???

Nu var det ett bra tag sedan jag bloggade. Det händer väldigt mycket just nu. Jag hinner knapp slå på datorn. Men nu känner jag mig så frustrerad så jag måste jag få ut det i form av att dela med mig min frustration.
Sitter just och tittar på TV 4 " Bulgariens övergivna barn". Jag mår uppriktigt sagt jätte illa av att se detta.
Hur kan någon tillåta sådan behandling av funktionshindrade barn. Bara för att de inte talar, går eller beter sig som de övriga ska de behandlas som skit? har de inga rättigheter?
Barnen är undernärda och brutna ben, blir misshandlade, och tummarna deras kapade för att det inte får de vård det har rätt till och måste har. VAD I HELVETE?
Helt obegripligt! Om någon få chansen att se programmet så rekommenderar jag att ni gör det.
Världen som vi känner i Sverige är långt ifrån det värld majoriteten få leva i. Jag frågar mig själv hur kommer det sig att vissa av oss få föddas i det bättre delen av världen och andra i det sämre delen? finns det någon mening bakom det?
Jag tror att vi som är lycklig lottade, om jag få kalla det så, har i uppgift att uppmärksamma eländen och orättvisa och åtgärda det. Åtminstone upplysa om det. ELLER?
Det måste finnas någon mening annars är det för jävlig värld vi lever i samtidigt som den är så underbar för oss andra som har vår Mac, Iphone, hus, bil och kan sola på thailändska stränder.
Varför är det så?
Jag känner att jag vill göra något åt detta och om någon känner det samma så ni vet var ni nå mig.
CosmoChick måste göra!!!

Alla har rätt till jordens tillgångar och alla är skyldiga att ta hand om den och om varann.
Cia 4 Now
XoXo CosmoChick
Kommentarer
Anonym

Ska du fira fars dag idag? :) KRAM

2010-11-14 @ 00:25:04
URL: http://refflan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


« Namn Kom ihåg mig?

« E-postadress: (publiceras ej)

« URL/Bloggadress